آموزش دانگرید از MIUI 12.5 به MIUI 11 در گوشی های شیائومی

مدیریت وب سایت
29 فروردین, 1400
259 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
downgrade MIUI

چگونه می توان از MIUI 12.5 به MIUI 11 دانگرید کرد؟

همانطور که می دانیم، در ماه دسامبر در کنفرانس معرفی محصول جدید (Xiaomi Mi 11) شیائومی در ابتدا کنفرانس رابط کاربری MIUI 12.5 را معرفی کرد.

رابط کاربری MIUI 12.5 در بسیاری از قسمت ها تغییراتی زیادی را به همراه داشت که مهم ترین تغییرات در حریم خصوصی و امنیت، بهینه سازی برنامه ها، بهبود اعلانات و برخی بهبود های دیگری را به همراه دارد.

در این به روز رسانی از یک ویژگی جدیدی به نام +MIUI هم رونمایی شد، که این امکان را به شما می دهد تا اعلانات، اپلیکیشن ها، ارسال متن، مشاهده عکس ها و فیلم ها، مشاهده صفحات وب و دیگر امکانات را برای شما فراهم می کند. به روز رسانی MIUI 12.5 برای گوشی های سری Mi 10، سری Redmi K30، سری Redmi K20 ،Redmi Note 9 ،Mi 10 Lite، سری Redmi 10X ،Xiaomi CC 9e / CC9 و سری Mi 11 قابل دریافت می باشد.

در به روز رسانی MIUI 12.5 تغییرات بسیار زیادی صورت گرفته، که ممکن هست بعد از این به روز رسانی دستگاه شما با مشکلاتی هم رو به رو شود. بنابراین افراد بسیاری بعد از به روز رسانی به MIUI 12.5ممکن هست از عملکرد این رابط کاربری راضی نباشند و میخواهند به رابط کاربری MIUI 11 برگردانند، که در اصطلاح به آن “دانگرید” می گویند.

اگر شما هم بنا به دلایلی میخواهید از MIUI 12.5 به MIUI 11 دانگرید کنید، با ما همراه باشید

 

MIUI 12.5

آموزش دانگرید از MIUI 12.5 به MIUI 11

در این آموزش ما قصد داریم از روش fastboot به راحتی از MIUI 12.5 به MIUI 11 دانگرید کنیم. اولین کاری که باید انجام دهید، بررسی نسخه MIUI در دستگاه شما می باشد. برای این کار به تنظیمات > اطلاعات تلفن > نسخه MIUI خود را یادداشت کنید.

Settings> Phone information> MIUI version

همچنین ما به یک رایانه برای باز کردن قفل بوت لودر گوشی شیائومی نیاز داریم.

 

?نکات مهم قبل از دانگرید کردن:

توصیه می شود قبل از انجام هر کاری ابتدا تمام آموزش را با دقت و کامل مطالعه کنید، زیرا کوچک ترین اشتباه میتواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی شود.

قبل از انجام هر کاری حتما از دستگاه خود بک آپ تهیه کنید، زیرا تمام اطلاعات و داده های دستگاه از بین می رود.

توجه داشته باشید که سایت شیائومی ایران هیچ مسئولیتی در قبال این آموزش ندارد، تمام مسئولیت این آموزش بر عهده خود شما می باشد.

MIUI-12.5

مرحله اول

در ابتدا شما نیاز دارید تا بوت لودر گوشی شیائومی خود را باز کنید و فایل های زیر را دانلود کنید.

درایورهای ADB را روی رایانه خود نصب کنید.

دانلود ADB Drivers

ابزار Xiaomi Flash را دانلود کرده و روی رایانه خود نصب کنید.

دانلود Xiaomi Flash

ROM Fastboot دستگاه خود را از لینک زیر دانلود کنید (توجه کنید که رام فست بوت را برای مدل گوشی خود دانلود کنید)

لینک دانلود 

بعد از دانلود تمام موارد بالا فایل های شما آماده می باشند برای دانگرید از MIUI 12.5 به MIUI 11

 

Mi Flash

مرحله دوم

ابزار Mi Flash را بر روی رایانه خود باز کنید و گوشی خود را به حالت Fastboot برده (برای اینکار کافیست ابتدا گوشی خود را خاموش کرده و سپس دکمه کاهش صدا را همزان با دکمه خاموش / روشن کردن گوشی برای چند ثانیه نگه دارید)

اکنون گوشی شما وارد حالت Fastboot شده و عکس خرگوش شیائومی (Mi Bunny) را مشاهده میکنید.

Fastboot

بعد از آن که گوشی شما در حالت Fastboot قرار گرفت، گوشی خود را با کابل USB به رایانه خود متصل کنید.

در برنامه Mi flashing روی گزینه refresh کلیک کنید تا گوشی خود را در لیست زیر ببنید.

آموزش دانگرید از MIUI 12.5 به MIUI 11 در گوشی های شیائومی

سپس فایل Fastboot که دانلود کردید، از حالت zip خارچ کرده و با کلیک بر روی گزینه Select مسیر فایل هایی را که از حالت zip خارج کردید را انتخاب کنید.

 

بعد از آن در پایین صفحه سمت راست سه گزینه: clean all ،save user data ،clean all and lock را مشاهده می کنید. در این قسمت اگر گزینه “Clean all” را علامت بزنید، اطلاعات شما به کلی پاک می شود. اگر گزینه “save user data” را بزنید، اطلاعات و داداه های شما از بین نمی رود و در آخر اگر گزینه “Clean all and Lock” را انتخاب کنید اطلاعات شما به کلی پاک می شود و بوت لودر گوشی شما هم قفل می شود.

در این مرحله روی گزینه Flash در بالا سمت چپ کلیک کنید و منتظر شوید.

پس از تکمیل نصب فلش پیام “Success” را بر روی صفحه مشاهده خواهید کرد و گوشی شما دوباره راه اندازی می شود.

آموزش دانگرید از MIUI 12.5 به MIUI 11 در گوشی های شیائومی

??تبریک میگم شما با موفقیت توانستید دانگرید کنید.

 

 fastboot xiaomi

دلیل ناموفق بودن در نصب

اگر شما با آموزش دانگرید از MIUI 12.5 به MIUI 11 در گوشی های شیائومی نتوانستید این کار را انجام دهید. دلیل آن تصمیم شیائومی می باشد که این گزینه را متوقف کرده و اگر ممنوعیت Anti Roll-Back (ARB) را دریافت کردید، آخرین تغییرات در خط مشی های امنیتی Google است. احتمالاً شاهد خواهیم بود که Anti Roll-Back در سایر دستگاه های Android 10 یا جدیدتر توسط Xiaomi اعمال خواهد شد.

گوشی های هوشمندی که پس از نیمه دوم سال 2017 منتشر می شوند، ممکن است تحت تأثیر ممنوعیت ARB قرار گیرد. این بدان معنی است که اگر MIUI 12.5 Android 10 دارید، نمی توانید از MIUI 12.5 به 11 تغییر دهید.

 

تجربه و مشکلات خود را با ما به اشتراک بگذارید